Λογοθεραπεία

Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη η οποία ασχολείται με τη μελέτη, την έρευνα και την εφαρμογή επιστημονικών γνώσεων που αφορούν τις διαταραχές της ανθρώπινης επικοινωνίας, φωνής, ομιλίας, λόγου (προφορικού και γραπτού), μη λεκτικής επικοινωνίας, καθώς επίσης και τις διαταραχές μάσησης και κατάποσης παιδιών, εφήβων και ενηλίκων.  

Σκοπός της Λογοθεραπείας είναι η πρόληψη, η διάγνωση, και η αποκατάσταση των διαταραχών του λόγου, της ομιλίας, της φωνής, της επικοινωνίας και της σίτησης, όποια και αν είναι η αιτιολογία τους: γενετική, αναπτυξιακή, λειτουργική, νευρολογική, εξελικτική.

Στο σχολείο μας, αντιμετωπίζουμε μαθητές:

· Με καθυστέρηση ή διαταραχή στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας λόγω γενετικής, αναπτυξιακής και νευρολογικής αιτιολογίας (π.χ. Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή, βαρηκοΐα, σύνδρομο Down, νοητική υστέρηση κ.α),

· Με διαταραχές σίτισης (μάσηση-κατάποση) λόγω νευρολογικής και γενετικής αιτιολογίας (π.χ. εγκεφαλική παράλυση, γενετικά σύνδρομα)

Στο σχολείο μας ο/η Λογοθεραπευτής/τρια:

· Ακολουθεί μία σειρά δοκιμασιών για να αναλύσει και να αξιολογήσει τον λόγο, την ομιλία και την επικοινωνία του παιδιού.

· Καταρτίζει και εκτελεί ατομικό πρόγραμμα λογοθεραπείας βάσει των αναγκών του κάθε μαθητή, για τη βελτίωση και αποκατάσταση των διαταραχών, στα πλαίσια που επιτρέπει η βλάβη.

· Εφαρμόζει εναλλακτικά μέσα επικοινωνίας όπως εικόνες PECS, συσκευές επικοινωνίας και χρησιμοποιεί μέσα υποστηρικτικής τεχνολογίας.

· Χρησιμοποιεί εξειδικευμένο εποπτικό υλικό και εξειδικευμένα υλικά για στοματοκινητικές και αναπνευστικές ασκήσεις (bite blocks, σφυρίχτρες, toothettes, γλωσσοπίεστρο, ειδικά καλαμάκια, υλικά για δαγκώματα, σπυρόμετρο, νεογνική οδοντόβουρτσα, nosey cup,  και κουτάλια ειδικά για αντιμετώπιση θεμάτων δυσφαγίας) καθώε επίσης και massagers για ενδυνάμωση και χαλάρωση της στοματικής  κοιλότητας, των παιδιών.

· Συνεργαζεται με άλλους ειδικούς π.χ. γιατρό, ψυχολόγο, φυσιοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό κ.α.,  για την καλύτερη αντιμετώπιση των διαταραχών και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ατόμου.

· Ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς και το άμεσο περιβάλλον του μαθητή σε θέματα που αφορούν τις επικοινωνιακές του ανάγκες.

·Συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό για την αντιμετώπιση των δυσκολιών επικοινωνίας σε επίπεδο τάξης.